Header image

Medewerkers NUVEMA blijven leugens gebruiken voor afspraken

AALTEN - Bert van Asselt, directeur van GUV Uitvaartverzorging te Aalten, waarschuwt voor telefonische benadering door uitvaartverzekeraar NUVEMA.

Medewerkers van het callcenter van deze maatschappij geven aan dat ze in opdracht van en namens de “uitvaartzorg Aalten” bellen. Zo probeert men op opdringerige wijze afspraken te maken voor de verkopers. Ook in Winterswijk, Dinxperlo en Varsseveld en wellicht ook andere plaatsen in de Achterhoek worden deze praktijken uitgeoefend.

Bert van Asselt geeft aan dat GUV moeite heeft gedaan deze werkwijze aan te pakken: “Na overleg met NUVEMA in april is toegezegd dat zij zouden stoppen met deze leugens. En dat ze afspraken die toch gemaakt waren op deze wijze zouden afzeggen. Toch blijven zij deze oneerlijke manier van afspraken maken hanteren. En de gemaakte afspraken werden niet geannuleerd. Wij hebben afgelopen vrijdag na nog een melding weer contact opgenomen. Door NUVEMA werd toegeven dat ook dit maal leugens verteld werden.”

GUV heeft daarom aangifte gedaan bij de Authoriteit Financiële Markten en roept mensen die op deze wijze benaderd zijn op aangifte te doen bij Kifid (Klachten instituut Financiële dienstverlening).

Mensen die benaderd zijn en/of al polissen gesloten hebben kunnen met GUV contact opnemen. GUV zal de klachten verzamelen en daarmee verder actie ondernemen. Ook voor het opzeggen van ongewild afgesloten uitvaartverzekering kan men contact opnemen met GUV. Klachten kunnen telefonisch of per mail aan GUV te Aalten doorgegeven worden. Telefoon 0900-7007000 of mail: bert@guv.nl



Ander nieuws