Header image

Unieke samenwerking AD69, AZSV en Albert Heijn Aalten

AALTEN- Albert Heijn (AH) in Aalten begint een voetbalplaatjesactie met foto's van lokale voetbalverenigingen.
Dit najaar kunnen consumenten plaatjes sparen van AD69 en in het voorjaar is AZSV aan de beurt. Alle elftallen worden momenteel gefotografeerd. "Klein en groot komen in het boek en er komt ook een teamfoto van de vrijwilligers", zegt Christiaan ter Haar van AH Aalten. Van AD69 kunnen mensen 550 verschillende plaatjes sparen en worden 530.000 plaatjes gedrukt. AZSV krijgt bijna 1000 foto's en daarvan worden er in totaal 1,3 miljoen gemaakt. AH wil de actie ook in andere plaatsen beginnen, maar nog niet alle gesprekken met de verenigingen zijn afgerond. Er wordt in ieder geval overleg gevoerd in Doetinchem en Didam. De verenigingen kunnen zelf wat verdienen met de actie, omdat ze de boeken zelf verdelen en er geld voor kunnen vragen. Ook mogen ze advertenties voor in het boek verkopen. Ook de makers van Gelre FM Sport krijgen een eigen voetbalplaatje en een eigen pagina in het verzamelboek.
[nggallery id=51]

Ander nieuws