Header image

Acht bijzondere kinderen nieuwe gezicht van Doe Een Wens

GELDERLAND - Acht bijzondere kinderen zijn het nieuwe gezicht van Doe Een Wens Stichting Nederland. Met dit gezicht wil Doe Een Wens de komende jaren nog beter laten zien waar zij voor staat en waarom zij het waard is gesteund te worden. De acht kinderen staan symbool voor het werk van Doe Een Wens: ervoor zorgen dat kinderen met een levensbedreigende ziekte door het vervullen van hun liefste wens de kracht krijgen om kind te zijn. Dave, Jamie, Thomas, Jaleesa, Alexander, Chanelfa, Niek en Juliëtte hebben allemaal zelf ondervonden wat een levensbedreigende ziekte met je doet en wat het vervullen van je allerliefste wens dan betekent. Hun wensen variëren van racen in een monstertruck tot schitteren in Holiday on Ice en van astronaut zijn tot een eigen boek uitgeven. Stuk voor stuk allerliefste wensen die door Doe Een Wens werkelijkheid zijn geworden. Het maakt deze kinderen bewust van hun eigen kracht. De kinderen kregen weer perspectief. Dat blijkt in de praktijk een langdurend en positief effect te hebben. De nieuwe campagne is geheel kosteloos ontwikkeld door MENDO. In de campagne is de waarheid niet mooier gemaakt dan dat hij is. Het gaat over kinderen met een levensbedreigend ziekte. Met leukemie, met CF, met kinderkanker, met Duchenne enzovoorts. Serieuze ziektes. Dat is confronterend, maar het is de realiteit en daar kan Doe Een Wens niets aan veranderen. Wat Doe Een Wens wel kan, is het kind bewust maken van zijn eigen kracht. Dat heeft men visueel willen maken door de ziekte door te strepen en de zelfgeschreven naam van het kind ervoor in de plaats te zetten. Daarmee zegt het kind in feite: ik ben niet in de eerste plaats een patiënt, maar een kind. De nieuwe campagne van Doe Een Wens Stichting Nederland maakt vooral indruk door de indringende wijze waarop de kinderen zijn afgebeeld. Fotograaf Jaap Vliegenthart werkte belangeloos aan de productie mee en portretteerde de campagnekinderen in hun meest krachtige pose. Doe Een Wens is er trots op te kunnen melden dat de campagne tot stand is gekomen door de belangeloze inzet van vele deskundige bedrijven. Er is geen geefgeld in de campagne gestoken. Dat is een belangrijk uitgangspunt. De organisatie is er trots op dat mensen hen zien als een puur, betrouwbaar en eerlijk goed doel. Dat willen zij graag zo houden.Het is voor hen dan ook heel belangrijk dat er geen geld van donateurs in de campagne is gestopt. Men heeft zo veel bedrijven enthousiast kunnen maken om mee te werken dat deze campagne bijna helemaal kosteloos tot stand is gekomen. Het geld van donateurs wordt besteed aan de doelstelling namelijk het vervullen van de liefste wens van zoveel mogelijk kinderen met een levensbedreigende ziekte en ze zo de kracht geven om kind te zijn.

Ander nieuws