Header image

Achterhoek trekt veel bekijks op vakantiebeurs in Belgie

Achterhoek populair in België

De Achterhoek heeft onder andere op de Vakantiesalon in Brussel flink van zich laten horen. Stichting Achterhoek Toerisme was in Brussel aanwezig op de 58e editie van de Vakantiesalon. De Achterhoek stand was de meest opvallende stand van de Nederlandse vakantiegebieden die aanwezig waren in Brussel.

117.000 bezoekers
Met ruim 117.000 bezoekers is de Vakantiesalon Brussel vergelijkbaar met de Vakantiebeurs in Nederland en bracht het dus veel potentiële bezoekers in aanraking met de Achterhoek. Veel geïnteresseerde Belgen zijn op onder andere de Vakantiesalon Brussel van 4 tot en met 8 februari 2016 geïnformeerd over de Achterhoek en alle mogelijkheden in deze regio. 

Naast de Vakantiesalon Brussel was de Achterhoek begin deze maand in Gelderse samenwerking ook aanwezig op de Vakantiesalon Antwerpen. Daar had de beurs dit jaar een recordaantal van ruim 81.000 bezoekers.
Belgische markt
Het aantal Belgen dat jaarlijks Nederland bezoekt, blijft doorgroeien. In 2015 kwamen er 2 miljoen bezoekers uit België naar Nederland. Hiermee staat België op een tweede plek van inkomend toerisme en is het de grootste groeimarkt voor Nederland de afgelopen tien jaar. Duitsland staat al jaren op 1(ruim 4,2 miljoen bezoekers in 2015) en Groot-Brittannië dit jaar voor het eerst op 3 (1,9 miljoen bezoekers in 2015). Volgens Belgen, vooral Vlamingen is Nederland een goed bereikbaar land en ideaal voor korte vakanties. Fietsen in Nederland is een veel genoemde activiteit tijdens de vakantie. Ze vinden Nederland een familievriendelijke, gastvrije bestemming die naast Amsterdam nog veel meer te bieden heeft. De Achterhoek sluit perfect aan op de behoefte van de Belgische toerist. Het culinaire Achterhoekse aanbod, zoals onder andere wild eten en het voorjaarsgoud asperges, passen hier uitstekend bij. De Achterhoek is een prachtige fietsregio en wordt als zodanig sterk gewaardeerd door onze zuiderburen.


Het Geluk van Nederland
Met de slogan ‘Het geluk van Nederland’ profileert de Achterhoek zich ook volop op de Belgische markt. De nieuwe toeristische gids van de regio heet dan ook in 2016 weer de ‘Achterhoek Geluksgids’. Met de imagocampagne onderscheid de regio zich met haar diversiteit. Het geluk van Nederland bestaat uit een breed scala van persoonlijke, kleinere gelukjes en is voor iedereen verschillend. Voor de één is het wakker worden met een prachtig uitzicht, voor de anders is het een bezoek brengen aan één van de musea, of culinair genieten bij één van de vele restaurants. Misschien wel op de pedalen tijdens een fietstocht langs de wijngaarden of…. Er is voor iedereen ‘een stukje geluk’ te vinden, dus ook voor onze zuiderburen.



Ander nieuws