Header image

Campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’

ACHTERHOEK - Schuurman Schoenen is officieel ambassadeur geworden van de Unieke Achterhoekers campagne waarbij mensen die moeite hebben een passende baan te vinden, aan het werk worden geholpen.

Wethouder Han Boer reikte op 25 mei het Unieke Achterhoekers gevel bordje uit waarmee alle inzet van Schuurman Schoenen werd beloond. Op dit moment werken er negen mensen vanuit Hameland bij Schuurman. Een van deze werknemers is Unieke Achterhoeker Niels.

De Achterhoek telt heel wat werkzoekenden die maar niet aan (nieuw) werk komen. Een deel van deze werkzoekende heeft een afstand tot de arbeidsmarkt. Om te voorkomen dat deze groep alleen maar groter wordt, is de campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’ gestart. Immers, het merendeel van de mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt zijn prima inzetbaar op de werkvloer. De campagne is bedoeld om werkgevers bewust te maken van hun kansen en mogelijkheden. Zo kan iemand met ADHD fantastisch werk afleveren, als hij maar in een rustige werkomgeving zijn werk kan doen. En kan iemand met dyslexie een kei zijn in precisiewerk.

Oftewel: Het aannemen van een Unieke Achterhoeker is iets waar een ondernemer trots op mag zijn. De Participatiewet en de banenafspraak bieden bovendien diverse instrumenten om werkgevers te ontlasten van mogelijke risico’s.

Ook unieke Achterhoekers aan het werk helpen? Neem dan contact op met  Werkgeversservicepunt Achterhoek, telefoon 088 – 36 50 400 of mail naar info@wspachterhoek.nl. Meer informatie is te vinden op www.wspachterhoek.nl



Ander nieuws