Header image

Marketing met oerkracht

‘Eerst denken en dan doen’ met OER Marketing

ULFT - Vanaf 1 september is OER Marketing in de lucht, het bedrijf van Olaf Molenaar en Marc Tangelder. OER Marketing adviseert bedrijven hoe zij zich het beste online kunnen presenteren. Zowel in strategie als uitvoering. “Er zijn veel bedrijven die alleen websites bouwen, maar wij onderscheiden ons door strategische marketing”, aldus Molenaar.

Zo langzamerhand is internet niet meer weg te denken uit onze maatschappij. 95% van de Nederlandse bevolking heeft dagelijks toegang tot internet. Maar toch nemen veel Achterhoekse bedrijven internet nog niet erg serieus. Hier moet nodig verandering in komen, vinden Olaf Molenaar en Marc Tangelder.

Voor de Achterhoek van levensbelang. Je online presentatie en strategie is een extra verkoop- en communicatiekanaal en vooral voor bedrijven uit de Achterhoek van levensbelang. Want door de economische recessie, krimp en vergrijzing loopt de Achterhoek langzaam leeg. Het voordeel van internet is nu juist dat je met de hele wereld zaken kunt doen en niet afhankelijk bent van één fysieke plek.

Eerst denken, dan doen De veel gemaakte fout die Molenaar en Tangelder online zien, is dat veel bedrijven online eerst doen en dan pas nadenken. Volgens hen is dit de verkeerde volgorde. Daarom begint OER Marketing met een strategische sessie van een halve dag voordat ze aan de slag gaan met social media, de website en andere digitale kanalen.

“Als je een huis bouwt zorg je ook eerst voor een goede bouwtekening voordat je begint met bouwen. Waarom zou je dit online anders doen?”

Oorsprong Het bedrijf van Olaf Molenaar en Marc Tangelder heet OER Marketing en dat heeft 2 redenen. Olaf en Marc zijn beiden geboren en getogen in het buurtschap Oer (Ulft). De tweede redenen voor de naam is dat oer ook ‘oorsprong’ betekent. En de oorsprong en sterkste vorm van marketing is nog steeds mond tot mond reclame. Maar omdat de wereld door internet een stuk kleiner is geworden, verspreidt deze mond op mond reclame zich momenteel vooral digitaal.

Digitale mogelijkheden Dus ben je online moeilijk vindbaar of presenteer jij je organisatie onaantrekkelijk? Dan stappen mensen over naar een concurrent. “Om de regio aantrekkelijk te houden voor iedereen en de economie te stimuleren, vinden we het belangrijk om bedrijven in de regio strategisch te laten nadenken over de mogelijkheden die internet biedt om in contact te komen met klanten en toekomstige klanten”,’ aldus Molenaar en Tangelder.

Vanaf 1 september 2013 kunnen organisaties terecht bij OER Marketing. Kijk voor meer informatie op www.oermarketing.nl of mail voor vragen info@oermarketing.nl



Ander nieuws