Header image

Verzelfstandiging Sensire Medisch Service Centrum

VARSSEVELD - Sensire verzelfstandigt haar activiteiten voor e-health onder de naam NAAST. Per 1 januari 2018 biedt NAAST in heel Nederland zorg op afstand, met als doel voor haar klanten zowel de kwaliteit van zorg als de kwaliteit van leven te verbeteren.
 

Zorg op afstand is de term voor alle manieren waarop zorg niet wordt gegeven via persoonlijk contact, maar via de computer of de telefoon. Bij Sensire werd dat tot nu toe gedaan door het Medisch Service Centrum (MSC), de voorloper van NAAST.
 

Daar zitten dag en nacht verpleegkundigen die reageren op personenalarmering en bijvoorbeeld meekijken bij verpleegtechnische handelingen en de inname van medicijnen. Zo hoeven mensen minder voor controles naar de dokter of het ziekenhuis, terwijl hun gezondheid en verzorging veel nauwkeuriger worden gevolgd.
 

NAAST heeft in Nederland een gunstige uitgangspositie. Zo beoordeelt de organisatie al hartfilmpjes van klanten die via huisartsen vanuit heel Nederland komen en staat het tal van zorgaanbieders bij in het dubbelchecken van de toediening van medicatie. In totaal zijn al 45 zorginstellingen klant.
 

De verzelfstandiging stelt NAAST in staat om niet alleen zelf als zorgorganisatie een koploper te worden in de digitale transitie van de zorg, maar ook om de ambities van andere zorgaanbieders in e-health waar te maken. Voor zorgaanbieders is zorg op afstand een onontkoombaar middel om de groeiende vraag naar zorg betaalbaar en efficiënt te houden.
 

NAAST is een zelfstandige onderneming onder Sensire. Als directeur is René Baljon aangesteld. Die verdiende zijn sporen in Rotterdam, waar hij het Brandwondencentrum van het Medisch Centrum Rijnmond Zuid leidde en 16 jaar aan het hoofd stond van Het Oogzorgnetwerk. Hij is ook voorzitter van WCS Kenniscentrum Wondzorg.
 

Maarten van Rixtel, bestuurder van Sensire: "Sensire heeft altijd de visie gehad dat digitale zorgverlening de toekomst is. Daar hebben we dan ook al veel in geïnvesteerd. Met de verzelfstandiging kan NAAST zich verder ontwikkelen en nog beter voldoen aan de wensen van onze klanten in het land."
 

René Baljon, directeur van NAAST: "Met goede zorg op afstand stijgt zowel de kwaliteit van de zorg als de kwaliteit van leven. Met NAAST kunnen wij mensen in elke fase van hun leven ondersteunen."

 

Gesprek met René Baljon, directeur van NAAST:




Ander nieuws