Header image

ProWonen waarschuwt klanten voor nepbrieven huurbetaling

BORCULO - Steeds vaker worden klanten benaderd om gegevens van hun rekening door te geven. Dat kan per e-mail, per brief of per telefoon. Het gaat hier dan om nepbedrijven die rekeninggegevens van klanten proberen te achterhalen. ProWonen waarschuwt haar klanten alert te zijn op post die ze ontvangen. De corporatie vraagt haar huurder nooit in een brief of mail om de gegevens van de rekening in te vullen. Ook stuurt ProWonen geen brieven waarin zij haar klant vraagt de huur op een nieuwe rekening over te maken. In de overgang naar een nieuw betalingssysteem, het SEPA, zien criminelen hun kans mensen op te lichten. Met gekopieerde gegevens van een corporatie kunnen ze gemakkelijk klanten benaderen. Huurders denken dat ze de huur moeten overmaken op een nieuw rekeningnummer van de corporatie. ProWonen benadrukt dat zij geen brieven stuurt. Mochten klanten iets opvallends tegenkomen of een brief van ProWonen ontvangen die ze niet vertrouwen kunnen ze altijd contact opnemen met de corporatie. Het juiste rekeningnummer is te vinden op de website van ProWonen. Er zijn geen nepbrieven of nep e-mails in omgang waar het logo van ProWonen op wordt gebruikt. Dit is pas geleden wel gebeurd bij collega corporatie Woonbedrijf uit Eindhoven.



Ander nieuws