Header image

Nieuwe sterke teams bij aanvang Boerengolf-seizoen

LIEVELDE – Twee beduchte Lieveldse concurrenten hebben de handen ineen geslagen en komen in het nieuwe Boerengolf-seizoen onder dezelfde sponsorvlag en één naam naar buiten. Het zijn Hameland Printing en Cwv Lievelde. Samen gaan ze verder onder de naam Boerengolfteam Lievelde en komen met twee teams de weidebaan op. “De teams blijven in tact. Competitief blijven we dus aan elkaar gewaagd. En als we op het veld staan dan willen we winnen.” Boerngolfteam Lievelde heeft twee sponsors: Cwv Lievelde en Vrijdag Kottertechniek uit Vragender.

De top van de Boerengolf blijft breed. In de afgelopen jaren lieten beide teams zich gelden tussen de teams van Kaasboerderij Weenink en Irrgarten. In het vorige seizoen kreeg de competitie tijdens de laatste wedstrijd te maken met apocalyps toen Cwv veel meer slagen nodig had en Irrgarten veel minder dan in de vorige wedstrijden. “Op de baan binden we de strijd aan”, maar als de laatste slag is geslagen telt de gezelligheid. We doen aan alle wedstrijden en toernooien mee”, vertellen beide teams. Team I bestaat uit Wilfried Maarsse, Herman Hummelink, Theo Gotink, Willie Slütter. En voor team II komen Nico Elschot, Clemens Klein Gunnewiek en Hemmie Spekschoor in de baan. “En we zijn nog op zoek naar iemand die goed is om ons team te versterken.”

“We zijn blij met onze sponsoren. Vooral in deze tijd mogen we onze handen dichtknijpen. Sander Vrijdag van Vrijdag Kottertechniek: “Ik kom weliswaar uit Vragender en heb daar mijn bedrijf, maar ik sponsor de groepen hoofdzakelijk omdat er familie bij zit. En ik heb in het verleden aan Boerengolf gedaan. Ik heb zelf op de strobalen gestaan van het podium van het eerste Open NK. Willy Kruisselbrink van Cwv Lievelde: “Je doet aan een stukje goodwill. voor een gemeenschap. Wanneer er in de krant staat “lievelde heeft gewonnen, dan spreekt dat iedereen in Lievelde aan..” Het gaat ook om de medewerkers en als sponsor ben je ongemerkt toch met de Boerengolf-sport bezig. Op maandagmorgen vraag je toch, ‘wat is het gisteren geworden?’ Sponsoring draagt in die zin bij aan de goede sfeer op de werkvloer. Daar doe je het voor. De gezelligheid is ons heel veel waard.”



Ander nieuws