Header image

100 % inzet van vrijwillig bestuur

WINTERSWIJK - Stichting Winterswijk Marketing bereidt het jaarplan 2015 voor met een kersvers dagelijks bestuur. Henk van Duinen, Ineke van Empel en Rob Droppers vormen een onafhankelijk, slagvaardig team, dat vrijwillig werkt aan de verbetering van de naamsbekendheid en het imago van Winterswijk. Zij krijgen ondersteuning vanuit de gemeente Winterswijk in de vorm van Bert Roeterdink, beleidsmedewerker Economie.

“We zijn onafhankelijk, doordat we niet direct een achterban vertegenwoordigen”, vertelt voorzitter Henk van Duinen, eigenaar van een adviesbureau. “Dat maakt het eenvoudiger om Winterswijk op de kaart te zetten zonder ons te laten leiden door andere belangen.” Secretaris Ineke van Empel, directeur van Theater De Storm, voegt toe: “Dat betekent niet dat we zomaar onze eigen gang gaan. Integendeel, ideeën en suggesties krijgen we juist volop van verschillende betrokken partijen!”

Het aanstellen van een nieuw bestuur is onderdeel van een al ingezette organisatiewijziging om mensen en marketingmiddelen efficiënter in te zetten. Uit een onderzoeksrapport bleek een ander organogram de promotie van Winterswijk ten goede te komen. De nieuwe structuur van Stichting Winterswijk Marketing bestaat uit een dagelijks bestuur en een coördinator die de groep medewerkers en vrijwilligers aanstuurt. Een nog op te richten platform draagt suggesties aan voor de gewenste activiteiten in het komende jaar. VVV Winterswijk is een belangrijk onderdeel van de stichting.

“Voorheen bestond Winterswijk Marketing uit een groep medewerkers en vrijwilligers met daarboven een bestuur, bestaande uit Bart Milikan (ABH City), Ilse Saris en Robert Jansen (gemeente Winterswijk}, Danny Bussman (OWIN), Jan van der Heide (Stichting bevordering Toerisme Winterswijk) en Léon ten Elshof (Koninklijke Horeca Nederland, afdeling Winterswijk). Zij hebben samen met de medewerkers en vele vrijwilligers de imagocampagne 100% Winterswijk en VVV Winterswijk met succes neergezet en de stichting gebracht tot waar ze nu staat. Daar is iedereen hen zeer dankbaar voor!”, licht Imke te Selle toe, coördinator van Winterswijk Marketing.

Meedenken over promotie De partijen in het vorige bestuur blijven betrokken als deelnemers aan het platform, waarin ook belangenorganisaties als onder meer Ondernemers Buitengebied Winterswijk en de Marktvereniging een plek krijgen. Het platform levert ideeën voor activiteiten, waaruit het dagelijks bestuur een jaarplan smeedt en ter goedkeuring voorlegt aan het platform. Stichting Winterswijk Marketing wil de krachten van hen en andere partijen bundelen in projecten die bijdragen aan de promotie van Winterswijk. “En ik kan niet wachten om daarmee aan de slag te gaan!”, bekent Rob Droppers, die de functie van penningmeester vervult en als controleleider bij accountantskantoor BonsenReuling werkt. “We hebben ons goed ingelezen in de achtergrond en uitgebreid gesproken met de vorige bestuursleden. Als nieuw bestuur borduren we voort op hun ideeën en voegen nieuwe zaken daaraan toe. Een 100% Winterswijk-app? Wie weet!”



Ander nieuws