Header image

Eén jaar regiomarketingcampagne ‘ECHT Achterhoek’

ACHTERHOEK - De regiomarketingcampagne ‘ECHT Achterhoek’ is bijna een jaar geleden gelanceerd. Inmiddels is de 100ste gebruiker van het logo een feit en de teller blijft lopen. Het is een duidelijk teken dat steeds meer bedrijven, organisaties en verenigingen, maar ook Achterhoekers zelf, de campagne kennen, deze een warm hart toedragen en de meerwaarde ervan inzien.

Gistermiddag werd op het kantoor van de Regio Achterhoek in Doetinchem tijdens een feestelijke bijeenkomst de 100ste gebruiker bekend gemaakt: transportbedrijf Jos Dusseldorp uit Lichtenvoorde.

Commercieel Manager Jill Dusseldorp ontving uit handen van Henk Aalderink, voorzitter programmateam Regiomarketing, een prachtige ECHT Achterhoek-taart en bijbehorend promotiepakket. Dusseldorp gaat achterop ruim 50 van haar vrachtwagens, die de hele Benelux doorkruisen, het ECHT Achterhoek-logo voeren. Jill Dusseldorp: “Wij vinden het als Achterhoeks bedrijf absoluut een meerwaarde om ons ook al zodanig te profileren naar de buitenwereld. Door het logo te voeren laten wij als bedrijf zien dat wij op z’n Achterhoeks werken, wat voor ons betekent beleefd en correct met klanten omgaan, hard werken, afspraken altijd nakomen en echt klantgericht zijn.”

Enige tijd geleden is ook de succesvolle ‘DIT VIND IK ECHT’-actie afgerond, waarin Achterhoekers jongeren via de website en Twitter konden aangeven wat zij ECHT Achterhoek vinden. De beste en origineelste inzending kwam van Jelle Spexgoor (23) uit Vragender en luidde: “Ik vind de 'echte' mensen echt Achterhoek! Hier kunnen, willen, mogen en durven mensen zichzelf te zijn! Je mening geven wordt gewaardeerd, openheid en respect staan voorop in de omgang tussen en met Achterhoekers.” Hij werd hier gistermiddag voor beloond met een ECHTE Fatboy® en een promotiepakket.

Ondanks de successen tot nu toe, staat de ECHT Achterhoek-campagne natuurlijk niet stil. Vanaf maart 2011 wordt er een nieuwe Fancampagne gelanceerd. Achterhoekers kunnen zich via de website aanmelden als ECHT Achterhoek-fan en daarmee een speciale Fanpas verkrijgen. Met die pas kunnen ze gebruik maken van kortingen en acties van Achterhoekse bedrijven, die zich op hun beurt als supporter van de Achterhoek profileren op de site.

Het doel is om zowel particulieren als bedrijven/organisaties te binden aan ECHT Achterhoek en ze tegelijkertijd de mogelijkheid te geven hun trots voor de Achterhoek uit te dragen. Bezitters van de Fanpas kunnen daarmee bovendien ECHT Achterhoek(se) producten kopen in een webshop, zoals T-shirts, vlaggen, sjaaltjes, etc. om aan iedereen te laten zien dat zij ECHT Achterhoeks zijn.



Ander nieuws