Header image

JCI met WintersWeekend voor Serious Request

WINTERSWIJK - In het weekend van 16 tot en met 18 december van dit jaar zamelt de Junior Kamer Oost Achterhoek (JKOA) geld in voor de actie van 3FM Serious Request, Hulp aan moeders in oorlogsgebieden onder de noemer WintersWeekend. Na een maandenlange voorbereiding zijn ze trots het evenement te kunnen presenteren. Het weekend biedt een boordevol programma voor de hele familie en wordt door JKOA onder andere in samenwerking met 100% Winterswijk, de Smaakmakers en Winterswijk on Ice opgezet en uitgevoerd. Alle activiteiten spelen zich af rondom de kerk op de markt in Winterswijk. De rode draad tijdens het evenement is het radioprogramma van Gelre FM. Zij verzorgen drie dagen en nachten het programma vanuit een glazen huis die op de markt staat. Er zijn mogelijkheden voor verzoekjes, interviews, kerstgroeten en meer. De vrijdagmiddag opent spetterend met een kindermiddag. De vrijdagavond staat in het teken van ‘Serious Guitar’ met Mink en de WintersWeekend-band op het podium aan de kant van de smaakmakers. Ook vindt er een veiling plaats waarvan de opbrengsten voor het goede doel zijn. De zaterdagmarkt wordt uitgebreid met diverse kinderactiviteiten. De zaterdagavond belooft spectaculair te worden tijdens de feestavond Winterswijk in White, waarbij alles wit aangekleed wordt en ook aan de bezoekers wordt gevraagd om in het wit gekleed te komen. Zondagochtend biedt een moment om tot bezinning te komen tijdens een interreligieuze kerkdienst in de open lucht en de dag wordt afgesloten met een gezamenlijke brunch en een extra markt waar o.a. de medewerkers van 100% Winterswijk tegen een kleine vergoeding al je kerstcadeautjes zullen inpakken. Het doel van het organiseren van WintersWeekend is zoveel mogelijk geld inzamelen voor 3fm Serious Request. Daarom zullen de activiteiten tijdens het weekend geld kosten, geld dat direct naar 3fm wordt gebracht, zij het zullen het doneren aan Het Rode Kruis. JKOA wil iedereen oproepen om mee te doen met de actie. Geld inzamelen kan op allerlei mogelijke manieren. JKOA heeft via sponsoring van ESHA Drukwerk spaarpotjes laten maken, die je op de balie in de winkels en wachtkamers kunt zetten. Er zijn sponsorpakketten ontwikkeld, giften worden gewaardeerd, ludieke veilingitems worden gezocht en alle andere initiatieven zijn natuurlijk bespreekbaar. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op www.wintersweekend.nl Junior Kamer, internationaal beter bekend als JCI, is een netwerk voor persoonlijke ontwikkeling voor mensen tot 40 jaar. De leden zijn jonge - veelal hoger opgeleide - mensen tussen de 23 en 40 jaar die zich willen ontwikkelen met behulp van onder andere trainingen. De leden van JCI hebben belangstelling voor zakelijke netwerken, persoonlijke en internationale contacten en willen zich daarnaast inzetten voor positieve veranderingen in de maatschappij. JCI heeft geen politieke of religieuze achtergrond.

Ander nieuws