Header image

Reizigerscampagne Ervaar het OV gaat in 2013 verder

GELDERLAND - De campagne Ervaar het OV, een samenwerking tussen OV-autoriteiten en vervoerders, gaat ook in de periode 2013-2014 door. Doel van de campagne is om mensen kennis te laten maken met de mogelijkheden van het openbaar vervoer. Resultaten van de campagne in 2011-2012 tonen aan dat acties die gericht zijn op specifieke doelgroepen, mensen aanzetten om het openbaar vervoer te gebruiken. En als deze mensen de bus of trein OV een keer hebben geprobeerd dan blijkt dat ze positiever gaan denken over het OV en dat ze van plan zijn om vaker te gaan reizen met het openbaar vervoer.

Bijkomend voordeel is dat via Ervaar het OV concessie overschrijdende acties richting inwoners gevoerd kunnen worden, waardoor reizigers geen problemen ondervinden als zij van de ene naar de andere concessie reizen.

Ervaar het OV is een samenwerkingsverband van de provincies Flevoland, Gelderland, Overijssel en de Stadsregio Arnhem Nijmegen, en de openbaar vervoerbedrijven in deze gebieden (Arriva, Syntus en Hermes/Breng). Sinds 2007 loopt in Oost Nederland de campagne waarbij de website www.ervaarhetov.nl een centrale rol vervult. De partners in de campagne hebben aangegeven dat zij graag door willen gaan met de reizigersacties. Hiervoor zal een marketingbureau worden geselecteerd door middel van een aanbesteding.



Ander nieuws