Header image

ProWonen start met digitaal klantenpanel

BORCULO - ProWonen is gestart met een digitaal klantenpanel. De corporatie wil haar klanten een mening laten geven over verschillende onderwerpen en roept alle huurders op mee te denken.

Met een digitaal klantenpanel kunnen klanten van ProWonen op een snelle en makkelijke manier meedenken over de woonomgeving, de woning, leefbaarheid en energiezuinig wonen. Maar ook over onderwerpen als de dienstverlening en de ontwikkeling van producten en diensten wil ProWonen de mening van haar klanten horen. Klanten, die zich aanmelden via de website, ontvangen maximaal vier keer per jaar een vragenlijst. Met de resultaten kunnen producten en diensten worden afgestemd op de wensen en behoeften van de klant.

De vragenlijsten worden voorgelegd aan zoveel mogelijk klanten. ProWonen is van mening dat iedereen een mening heeft over leefbaarheid, woonomgeving of energiezuinig wonen. Is er een enquête over een specifiek onderwerp, zoals achtertuinen, dan zoekt de corporatie uit welke klanten kunnen meedoen. Zo ontvangt bijvoorbeeld een bewoner van een appartement geen vragenlijst over een achtertuin.

De resultaten worden vermeld op de website van ProWonen. De resultaten van de enquête worden altijd teruggekoppeld aan de deelnemers. Om een goed resultaat per onderzoek te krijgen, hoopt ProWonen dat veel van haar klanten zich aanmelden.

ProWonen stuurde al regelmatig enquêtes naar klanten. Het digitaal klantenpanel is nieuw voor de corporatie. Het is bedoeld om vorm te geven aan bewonersparticipatie. ProWonen heeft te maken met formele bewonersparticipatie, die is vastgelegd in de Overlegwet. De formele participatie bepaalt welke onderwerpen een wooncorporatie moet bespreken met de huurdersverenigingen. Het gaat dan bijvoorbeeld om de servicekosten of de jaarlijkse huurverhoging. Informele bewonersparticipatie vult dit aan. Er wordt dan gevraagd naar de mening van klanten over een plan dat er is of nog gemaakt moet worden. De verschillende huurdersverenigingen hebben in het begin al meegedacht over klantparticipatie en het digitale klantenpanel. Zij zijn enthousiast en willen graag meedenken.



Ander nieuws