Header image

Jongeren vragen aandacht voor jeugdwerkloosheid

DOETINCHEM - Op dinsdag 11 mei bezoeken twee promotieteams van de campagne Vers Bloed Cadeau Doetinchem en Winterswijk. Zij vragen hiermee aandacht voor de jeugdwerkloosheid in de regio Achterhoek en vertellen werkgevers over de jongerenvoucher. De jongerenvoucher is één van de projecten in de regio Achterhoek in het kader van het Actieplan Jeugdwerkloosheid, een project om jongeren aan de slag te helpen. Trekker van het project is VNO-NCW Achterhoek, samen met de Kamer van Koophandel, UWV Werkbedrijf en COLO. De jongerenvoucher is een concreet hulpmiddel. Werkgevers die een jongere aannemen krijgen namelijk - na twee maanden - een bedrag van € 2.500. Dat geld kan ingezet worden om de loonkosten te verlagen of om scholings- of begeleidingskosten te financieren. Er zijn 50 vouchers beschikbaar en de inschrijving loopt van 17 tot en met 20 mei. Zo’n 60 studenten van het Graafschap College, die in het tweede jaar zitten van hun opleiding tot medewerker marketing en communicatie of tot verkoopspecialist detailhandel, bezoeken werkgevers op bedrijventerreinen en in het centrum van beide steden. Zij gaan zelf op pad met deze voucher, want over een jaar willen deze studenten ook graag aan de slag bij de Achterhoekse werkgevers. Stan Buil van het Graafschap College, heeft met veel enthousiasme medewerking verleend aan de promotie van de voucher. Begin juni krijgen de vier tweede klassen een gastles over het bedenken en organiseren van dit soort promotiecampagnes. Zo komen opleiding en praktijk mooi samen. Vanaf maandag 17 mei om 9.00 uur kunnen werkgevers uit de regio Achterhoek zich inschrijven via www.versbloedcadeau.nl. Daar is ook alle informatie over de voucher te vinden, inclusief de spelregels.

Ander nieuws