Header image

Klanten zeer tevreden over prestaties van Boogie Woogie

WINTERSWIJK - In het najaar van 2013 heeft Boogie Woogie door een extern marktonderzoeksbureau een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren onder haar relaties. Klanten blijken zeer tevreden over de prestaties van kunstinstelling Boogie Woogie.

Cursisten beoordelen Boogie Woogie als instelling gemiddeld met een 7,8. De tevredenheid over de inhoud van de cursussen is hoog en de leerlingen blijken tevens zeer tevreden over de docenten van Boogie Woogie die gemiddeld een 8,3 scoren. Ook de organisatie en administratie rondom de cursussen zijn prima in orde. De horecavoorziening, de administratieve verwerking van inschrijvingen, ontvangst bij de balie en telefonische bereikbaarheid krijgen allemaal prima scores.

De loyaliteit onder klanten blijkt groot: 92% zou Boogie Woogie waarschijnlijk aanraden aan anderen, 77% geeft aan waarschijnlijk weer een cursus te gaan volgen. Resultaten waar Boogie Woogie erg trots op is. Als aandachtspunten werden de vervanging van docenten bij ziekte/afwezigheid genoemd en de mogelijkheden voor leerlingen t.a.v. podiumpresentaties. Boogie Woogie gaat zich in de komende periode verdiepen in mogelijke verbeteringen hierin.

De contactpersonen bij de harmonie- en fanfareorkesten bleken tevreden over de werkzaamheden van Boogie Woogie, alhoewel deze doelgroep kritischer is dan de cursisten. Gemiddeld gaven de contactpersonen van verschillende hafabra-verenigingen een 7,3 aan Boogie Woogie als algemene beoordeling. Docenten van Boogie Woogie kregen hetzelfde cijfer: 7,3. De hafabra-instellingen uit Winterswijk oordelen kritischer dan de verenigingen uit andere plaatsen. Boogie Woogie wil de relaties met de muziekverenigingen in de komende periode versterken.

Boogie Woogie heeft ook onderzocht in hoeverre er vanuit het amateurveld behoefte is aan het voortbestaan van het Servicepunt Amateurkunst, dat in verband met weggevallen subsidies wordt bedreigd in zijn voortbestaan. De bekendheid van amateurs met de verschillende taakgebieden van het Servicepunt Amateurkunst van Boogie Woogie bleek beperkt. Ondanks de relatieve onbekendheid met veel van de taakgebieden, wordt er wel een groot belang gehecht aan de rol die SAK vervult. De projecten die voor en door amateurs georganiseerd worden, worden zeer gewaardeerd en er is veel draagvlak om deze te behouden. De bekendheid en betrokkenheid met het onderwijsaanbod van Boogie Woogie voor scholen, op het terrein van kunst en cultuur, kan nog vergroot worden. Van de ondervraagde scholen gaf 25% aan niet bekend te zijn met Kunstwijs, servicepunt voor kunst- en cultuureducatieprojecten en onderdeel van Boogie Woogie. Het merendeel van de respondenten dat aangeeft wel bekend te zijn met het aanbod, maakt ook gebruik van dat aanbod en is daar tevreden over. 82% van de ondervraagde scholen heeft ook gebruik gemaakt van het AMV pakket (Algemene Muzikale Vorming) dat Boogie Woogie aanbiedt en is hier zeer tevreden over, alsmede over de docent die de lessen verzorgt.

Over de hele linie is er veel waardering voor de activiteiten van Boogie Woogie en over de wijze waarop deze zijn georganiseerd. Dit blijkt ondermeer uit de scores voor de coördinatoren van de verschillende productgroepen (gemiddeld 8,2).

Zoals ook is afgesproken met verschillende gemeenten, neemt Boogie Woogie alle resultaten uit de verschillende onderzoeken mee bij het opstellen van een nieuw beleidsplan voor de komende periode tot 2019. Voor meer cijfers: zie www.boogiewoogie.nl



Ander nieuws